Datum konání: 23.2.2015
Místnost: EA 453
Budova: Fakulta elektrotechniky a informatiky
Instituce: VŠB - TU Ostrava
Program
Zvané přednášky
10:00 - 10:30
Data mining v e-learningu
(Jakub Gerlich)
Na mnohých školách se v současné době používají systémy pro elektronické testování studentů a podporu výuky. Tyto systémy evidují velké množství dat, která mohou být použita pro získání informací, použitelných pro zefektivnění a zlepšení výuky a studia. V tomto příspěvku popíšeme, jaká použitelná data evidují vybrané systémy používané na VŠB-TUO - eLogika a Barborka. Dále seznámíme posluchače s data miningovými metodami, které byly použity pro jejich analýzy a s výsledky těchto analýz.
---
10:30 - 11:00
Analýza logů v systému eLogika
(Pavla Dráždilová)
Systém eLogika umožňuje získat z log souborů mnoho informací o chování studentů v tomto LMS. Toto jejich chování je zachyceno pomocí četností jimi vykonaných činností v eLogice (např. přihlášení na termín, hodnocení kurzu, rozvrh, návštěva konkrétní URL atd.). Pro každého studenta se z log souboru vytvoří vektor četností jeho aktivit. Dále probíhá redukce dimenze těchto dat pomocí PCA. Cílem je nalézt mnohem menší počet nezávislých proměnných, které mi chování studenta popisují (profil studenta) a také pomocí asociačních pravidel nalézt závislosti původně vybraných aktivit. Nad redukovanými daty se provádí shluková analýza s ohledem na dodatečné informace o úspěšnosti studentů. Cílem je vytvořit postup, který je možné použít pro analýzu dat z jiných log souborů (např. chování studentů v rámci on-line testů).
---
11:00 – 11:20
Data mining v Organonu
(Jakub Gerlich)
Tento příspěvek navazuje na příspěvek "Data mining v e-learningu" a popíšeme v něm, jaký rozdíl je mezi daty evidovanými systémem eLogika a těmi, které eviduje systém Organon, který je používán na ZČU v Plzni. Ukážeme, jaké možnosti analýz nabízí data z Organonu.
---
11:20 – 12:00
Coffee Break
Studentské práce
12:00 – 12:20
Vypracování online/offline testů na mobilních platformách
(Mário Čuboň)
Cieľom prezentácie je poukázať na výhody používania mobilných zariadení vo výuke. Konkrétne sa zameriame na vypracovanie online a offline testov. Aké výhody a nevýhody to prináša študentovi a vyučujúcemu.
---
12:20 – 12:40
Nástroj pro vytváření Webcastů
(Vojtěch Garba)
Hlavním cílem této práce je implementace aplikace, která slouží pro vytváření a nahrávání webcastů. Budou popsány dvě varianty záznamu. Online záznam nahrávající právě probíhající webcasty a offline záznam sloužící pro předtočení výukového videa. Závěrem budou shrnuty výhody, nevýhody a možnosti vyplývající z tohoto řešení.
---
12:40 – 13:00
Windows Phone 8 aplikace pro přístup k systému ForceB – Webinar
(Martin Prokeš)
Cílem práce je navrhnout a implementovat mobilní aplikaci pro platformu Windows Phone 8 poskytující přístup k webovým seminářům systému ForceB - Webinar. Aplikace si klade za cíl zprostředkovat kurzy v reálném čase na mobilním zařízení s možností jednoduché komunikace mezi tutorem a studentem. V prezentaci budou taky popsány výhody a nevýhody tohoto řešení pro studenty.
---
13:00 – 13:20
Implementace zásuvných modulů do systému ForceB Webinar
(Petr Rojko)
Následující prezentace se zabývá implementací nových zásuvných modulů pro systém ForceB. Tutorovi umožňují v rámci webového semináře prezentovat obsah vytvořený pomocí aplikace Microsoft PowerPoint nebo PDF soubory spolu s tzv. whiteboard neboli interaktivní tabulí. Prezentace se zaměřuje na systém ForceB a jeho výhody, spolu s přínosem pro studenty. V závěru budou uvedeny cíle, kterých chceme dosáhnout spolu s již dosaženou funkcionalitou.
---